Din IT-avdeling

computer-problem-152211

Mange bedrifter har ikke budsjett eller store nok behov for å lønne sine egne IT-ansatte eller IT-avdeling på full tid. Likevel har de fleste bedrifter behov for PC-er, nettverk, lagring, sikkerhet og teknisk støtte. WeByte tilbyr teknisk støtte via fjernstyring eller på stedet etter behov, og ved hjelp av tekniske løsninger kan vi drifte for eksempel deres PC-park, servere og nettverksutstyr som WiFi, switcher og routere (brannmurer/UTM/NGFW).

Ved nyinnkjøp eller utvidelser av dataparken kan det være greit å ha noen kyndige i ryggen som hjelper med å ta de riktige valgene. WeByte stiller opp som konsulenter ved behov på timesbasis, eller som din «eksterne IT-avdeling» med driftsavtale.

- Fordeler med driftsavtale

Ved å ha driftsavtale på bedriftens PC-er, nettverksutstyr kan du også legge til konsulenttid som avtale for support og oppsett av nytt utstyr eller annet IT-arbeid inkludert. Da har du noen som kjenner utstyret og de ansatte i bedriften. Slik blir vi din IT-avdeling, men til en lavere pris enn å lønne en egen IT-ansatt og kjøpe lisenser og det som følger med i tillegg. Med driftsavtale og konsulentpakke kan vi legge til funksjoner og programvare som øker sikkerheten ved å filtrere nettverkstrafikk mot uønskede nettsider og tjenester, antivirus, kryptere lagringen på datamaskinene, og mer. Det muliggjør vedlikehold av programvare og operativsystemer (Windows og MacOS) med oppdateringer til ønsket tid, og gjør det mulig å få fjernsupport uten å bli forstyrret, også dersom brukeren selv ikke er til stede. Det utvikles dokumentasjon for tekniske løsninger som hjelper å redusere tiden det tar å løse problemer i fremtiden. I mange tilfeller blir det installert programvare på PC-ene og i noen tilfeller satt ut maskinvare på stedet som kan løse forskjellige utfordringer. Med slike tekniske løsninger på plass kan WeByte være proaktive og forhindre at potensielle feil blir problemer. Dette kan redusere frustrasjon i PC-hverdagen og redusere behovet for å måtte ta kontakt ved feil. Driftsavtale leveres som en tjeneste som faktureres på månedsbasis.

Med en slik avtale og systemer på plass streber vi for å gi dere en bekymringsfri og effektiv hverdag med IT-systemene deres. En driftsavtale sørger for at deres lokale utstyr er i orden.

computer-2851285

- Tilgjengelig ved behov

Selv om du velger å ikke ha driftsavtale gjør vi det vi kan for å hjelpe. Brukerstøtte og konsultasjon blir da fakturert etter vanlig timesats. En god beskrivelse av problemet og hvordan det oppstod hjelper mye med å finne en løsning raskere. Besøk vår side for support for mer informasjon.

Med driftsavtale vil det være beskrevet responstider og støtte som er inkludert.

- Riktig utstyr betyr mye

I disse dager er det mange som finner ut at de skal løse IT-problemer selv. Dette gjelder også for innkjøp av utstyr. Det er likevel ikke alltid så lett å vite hva som skal til for å skape en robust infrastruktur.

Det er viktig å huske på at forbrukerelektronikk ikke passer alle bedrifter. Dette gjelder alt fra routere, switcher, trådløse aksesspunkt, overvåkningskamera og, ja, PC-er. Det er ofte markante forskjeller mellom elektronikk ment for hjemmebruk, og elektronikk ment for bedriften. Alt fra programvare til løsninger tilpasset bedriftens behov kan mangle i hjemmeelektronikk.

En bedrift har andre behov enn hva en har i sitt private hjem, spesielt dersom en benytter skytjenester som eksterne skrivebord eller deltar i videomøter. Mange oppgaver som skal løses i en bedrift krever utstyr som klarer å holde styr på trafikken og tåler belastningen av mange enheter uten at det går i surr for nettverksutstyret. Som det ofte er i en bedrift har de fleste ansatte mer enn en enhet som skal kobles på nettverket.

social-371648

Hvorfor WeByte?

Vi i WeByte har lang erfaring med å drifte og yte støtte på mange forskjellige typer datasystemer, og vi har også god kompetanse på feilsøking. Vi brenner for å gjøre hverdagen enklere, og ønsker å hjelpe deg og din bedrift med det samme.

Riktig utstyr er et steg i riktig retning og betyr færre feil og mindre nedetid. Det betyr en mindre frustrerende hverdag med færre problemer og ofte økt sikkerhet.

Tre viktige spørsmål du burde stille deg er: «Hvor lenge kan jeg være uten mine datasystemer før det blir problemer? Hvor mye koster denne nedetiden min bedrift? Hva kan gjøres for å unngå denne uforutsette kostnaden?»

Som «din IT-avdeling», eller ved konsultasjon hjelper vi i WeByte deg å velge riktig utstyr til din bedrift, og rådgir deg. Bruk vår kompetanse, det er derfor vi er her.